Telewizja cyfrowaInternet
Pomoc / Najczęściej zadawane pytania
Czy, aby odbierać telewizję cyfrową muszę podpisać nową umowę?
Tak. Aby przejść na telewizję cyfrową należy zgłosić się do Biura Obsługi Abonenta, podpisać umowę i odebrać urządzenie potrzebne do odbioru telewizji cyfrowej.
Jakie urządzenia potrzebuję, aby oglądać telewizję cyfrową?
Do odbioru telewizji cyfrowej potrzebny jest dekoder albo moduł CAM. Oba urządzenia wydzierżawiamy abonentom w momencie podpisania umowy na odbiór TVC. Moduł CAM stosuję się w telewizorach z wbudowanym dekoderem DVB-C, natomiast dekoder w przypadku starszego typu telewizora.
Jak podłączyć cyfrowy dekoder STB?
Podłączenie kablowej telewizji cyfrowej – instrukcja skrócona.
Co to jest moduł CAM i jak go poprawnie zainstalować w telewizorze?
Moduł CAM zastępuje zewnętrzny dekoder, umieszcza się go bezpośrednio w telewizorze z wbudowanym tunerem kablowym DVB-C.
Poniżej znajduje się instrukcja montażu modułu CAM w telewizorze.
Montaż modułu CAM w telewizorze z wbudowanym tunerem DVB-C
Poniżej znajduje się instrukcja montażu modułu CAM w telewizorze.
Montaż modułu CAM w telewizorze z wbudowanym tunerem DVB-C
Co to są numery LCN?
Numery LCN są to numery programów wyświetlające się na dekoderze lub w telewizorze z zainstalowanym modułem CAM.
Czy aby korzystać z telewizji cyfrowej muszę posiadać nowoczesny telewizor?
Nie. Jeżeli posiadany telewizor jest starszej generacji lub nowy, ale nie posiadający głowicy DVB-C odbiór programów cyfrowych możliwy będzie poprzez podłączenie zewnętrznego dekodera zwanego Set Top Box?em (STB), który zostanie wypożyczony przez operatora po podpisaniu umowy. STB podłączamy do telewizora poprzez złącze EURO lub HDMI.
Czy do internetu i telewizji muszę prowadzić z korytarza osobne przewody koncentryczne?
Nie. Jeśli modem kablowy i telewizja cyfrowa będą w tym samym miejscu, typowa instalacja kablowa prowadzona jest tak, że z korytarza do pokoju przychodzi jeden przewód i dopiero w tym miejscu należy go rozgałęzić za pomocą rozgałęźnika sygnału.
Komunikat informujący o zakodowanym bądź niedostępnym kanale?
Sprawdź czy dany kanał zawarty jest w pakiecie, do którego dostęp został wykupiony. W przypadku, gdy kanał zawarty jest w wykupionych pakietach należy skontaktować się z Biurem Obsługi Abonenta.
Co to jest usługa MULTIROOM?
Usługa Multiroom umożliwia odbiór na jednym dodatkowym telewizorze za pomocą dodatkowego dekodera lub modułu CAM.
Usługa Multiroom zawiera dostęp do takiego samego pakietu programów jaki jest określony w Umowie zawartej z Abonentem z wyłączeniem pakietów: BIAŁY, CANAL+ SELECT, CANAL+ PRESTIGE.
Usługa Multiroom zawiera dostęp do takiego samego pakietu programów jaki jest określony w Umowie zawartej z Abonentem z wyłączeniem pakietów: BIAŁY, CANAL+ SELECT, CANAL+ PRESTIGE.
Obraz na telewizorze zawiesza się albo pojawiają się kolorowe kwadraciki tzw. pikselowanie, co robić?
W większości przypadków wina leży w wadliwej instalacji telewizji kablowej na odcinku z korytarza do telewizora. Najczęstszym problemem jest brak styku na wtyczkach TV, starego typu rozgałęźniki TV, złamany przewód lub zwarcie na wtykach F. W przypadku użycia złącza EURO należy sprawdzić czy jest poprawnie włożone do dekodera i telewizora.
Co się dzieje po zakończeniu umowy terminowej?
Umowa z użytkownikiem zostaje zawarta w formie pisemnej na czas nieokreślony lub czas określony wskazany w Umowie, zgodnie z warunkami określonymi w Umowie oraz Cenniku. Umowa zawarta na czas określony po upływie wskazanego w niej terminu obowiązywania przekształca się w Umowę na czas nieokreślony, o ile Abonent we wskazanym w Umowie terminie nie złoży innego oświadczenia woli. Warunki oraz sposób świadczenia dotychczasowej usługi telekomunikacyjnej nie ulegają zmianie.
Pomoc / Najczęściej zadawane pytania
Czy internet w sieci kablowej CSM Nasza Praca jest światłowodowy?
Tak. Sieć kablowa CSM Nasza Praca jest siecią światłowodowo-koncentryczną.
Jaki jest czas oczekiwania na montaż internetu?
Średni czas od momentu zgłoszenia do momentu instalacji wynosi 3 dni robocze.
Jak wygląda montaż internetu?
Najczęściej modem kablowy podłączany zostaje bezpośrednio z gniazda abonenckiego w lokalu. W przypadku braku gniazda TV istnieje również możliwość rozgałęzienia przewodu koncentrycznego za pomocą rozgałęźnika sygnału. Jeżeli w mieszkaniu nie ma gniazda lub przewodu koncentrycznego, przewód prowadzony jest bezpośrednio ze skrzynki rozdzielczej na korytarzu. Średni czas trwania montażu wynosi 30-40 min.
Zmieniłem komputer/kartę sieciową lub router, po podłączeniu do modemu nie mogę się połączyć z internetem.
Po podłączeniu nowego urządzenia należy zrestartować modem wyłączając/włączając go do prądu. Następnie należy wejść w przeglądarkę internetową i wpisać dowolną stronę internetową np.: www.wp.pl. Powinna wtedy pojawić się strona logowania w sieci kablowej CSM „Nasza Praca”. Należy postępować zgodnie z instrukcjami logowania.
W jaki sposób mogę odbierać internet na więcej niż jednym urządzeniu (komputerze, telefonie, tablecie, Smart TV)?
Należy zaopatrzyć się we własnym zakresie w router Wi-Fi.
Jak powinna być ustawiona karta sieciowa w komputerze?
Zarówno adres IP jak i DNS powinny być ustawione na pobieranie automatyczne.
Czy blokowane są jakieś porty?
Nie stosujemy żadnej blokady portów które miałyby mieć istotny wpływ na programy użytkownika: gry, programy p2p, vpn, voip…
Internet działa bardzo wolno, co robić?
Należy sprawdzić prędkość internetu poprzez stronę internetową www.speedtest.net. W przypadku braku wykupionej prędkości należy zadzwonić do Biura Obsługi Abonenta w celu umówienia wizyty technika.
Co robić, gdy nie można połączyć się z internetem?
1. Należy upewnić się czy modem jest zalogowany i czy nie została uszkodzona/rozłączona instalacja telewizji kablowej oraz połączenie modemu kablowego z komputerem.
2. Upewnić się, że modem kablowy jest włączony do prądu.
3. Upewnić się, czy sterowniki karty sieciowej są prawidłowo zainstalowane w systemie i czy karty sieciowa pobrała adres IP.
4. Zresetować modem z prądu.
5. Skontaktować się z Biurem Obsługi Abonenta.
2. Upewnić się, że modem kablowy jest włączony do prądu.
3. Upewnić się, czy sterowniki karty sieciowej są prawidłowo zainstalowane w systemie i czy karty sieciowa pobrała adres IP.
4. Zresetować modem z prądu.
5. Skontaktować się z Biurem Obsługi Abonenta.
W jaki sposób poprawnie sprawdzić prędkość internetu?
Należy odłączyć router WI-FI. Podłączyć komputer bezpośrednio do modemu kablowego. Wejść na stronę www.speedtest.net i zrobić test prędkości łącza.